Thursday, January 13, 2011

Bahaya Panadol





Jangan Ambil Panadol & Panadol actifast / Soluble Lagi(Terutama Mereka Yang Ada Gastrik)UNTUK PENGETAHUAN, ikuti sebuah kenyataan benar dari seorang yang mengalami nya. .."Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapka n pengkalan data untuk pesakitny a. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberita hu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetam ol. .

Sebalikny a, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.

Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita. Ia merosakka n organ hati. Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun. Menurutny a lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatanga n haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbang an. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.

Seperti kata doktor tersebut, sakit kepala disebabka n ketidak-seimbangan elektron/ion di dalam sel otak. Sebagai rawatan alternati f, beliau mencadang kan membeli sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air minuman pada kadar 1:1 atau 1:2. Mudahnya, secawan isotonik dengan 2 cawan air minuman.

Saya dan suami pernah mencuba kaedah ini dan mendapati ia berkesan. Kaedah lain ialah merendam kaki ke dalam besin yang mengandun gi air suam. Ia akan memberi tekanan darah menurun dari kepala anda.

Panadol adalah sejenis "painkille r" , semakin banyak anda mengambil nya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.

Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat . Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirka n zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedaha n. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetam ol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerluka n ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurang kan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin?

Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukka n ubat yang "biasa" ini ke dalam mulut anda.












Sumber:http://scootering.com.my
TQ kerana sudi meluangkan masa korunk baca entri eziey ye...so,rajin2 la tinggalkan nasihat :)

0 00 orang komen!:

Post a Comment

Sudi-sudi lah komen ye walaupun ' ^ __ ^ ' tQ ...:)